keskiviikko 22. helmikuuta 2012

Å som återblick

återblick   s [-en,-ar,-arna]
= jälkikatsaus, takauma (kirjallisuudessa, elokuvassa) MOT sanakirja 3.1

= takauma (blogissa, oikeassa elämässä) NEO 2.0

Minkä taakseen jättää, sen edestään löytää

Joskus seuratessa jälkikasvunsa elämää, tulee sellainen  samanlainen bon voyage-tunne kuin Matti Nykäsellä siellä hyppyrin nokassa. Toisaalta neitonen on täysin syytön siihen, mitä ympärillä tapahtuu. Kaikenlaista kummaa meidän suvun naisten ympärillä vaan tuppaa tapahtumaan oltiin me osallisia siihen tai ei.

Tässä on viime päivät eletty vähän niin kuin jännän äärellä. Eräs poika on tehnyt meidän neidistä pakkomielteen itselleen, jopa niin, että lähetteli eilisenkin illan tappouhkauksia pimatsun oikealle poikaystävälle ja mun lempivävypojalle tekstiviestitse. Mä jotenkin ajattelin, että pojalla on vaan nyt hiukan vaikeampi vaihe, mutta kyllä se siitä sitten rauhoittuu, kun aikaa kuluu. Ei ehtinyt rauhoittua, sillä tänään sain tytöltä tekstiviestin, että X kävi puukon kanssa Y:n kimppuun keskellä kirkasta päivää kauppakeskuksessa. Ei jumankauta!

Toisaalta mä olen jollain tavalla helpottunut, että juttu laukesi näin. Mulla kun on aika paljon kokemusta siitä, että pelkät uhkailut ei riitä mihinkään. Meidän virkavallalla ei ole resursseja hoitaa laittomia uhkauksia kovinkaan tehokkaasti. Nyt poika ainakin on otettu talteen tekojensa seurauksena ja saadaan kaikki ainakin hetkinen hengähtää. Toki nytkin on niin, että mitään vakavaa ei onneksi ehtinyt tapahtua, kun vartijat jo puuttuivat tilanteeseen. Mutta mä tosiaan toivon, että tämä vähän havahduttaisi sitä poitsua. Ketään ei voi pakottaa rakastamaan edes puukolla uhaten tai esteitä eliminoiden, vaan sillä yksinkertaisesti pilaa oman elämänsä aivan täysin.

Tämä oli linkitetty eilen pojan facebookiin.



Tänään mennäänkin jo enemmän tässä



Hitto, kun noi nuoret ei väkisin haluaisi pilata omaa elämäänsä!
Ja hitto, kun mä olen onnellinen, että mä en ole ollut teini enää aikoihin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jotain sanottavaa asiasta tai asian vierestä? Sano se nyt tai myöhemmin, mutta älä vaikene iäksi.

Kaikki kommentit päätyvät ensin sähköpostiini hyväksyttäviksi. Valtaosa kommenteista myös hyväksytään, koska tykkään kommentaattoreistani - sekä vakituisemmista että satunnaisista. :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...