tiistai 4. joulukuuta 2012

K niin kuin kenkäostoksilla

Mulla oli ehkä maailman parasta shoppailuseuraa tänään. Otin teinineidin mukaan, kun ajattelin tarvitsevani yhdet 20 euron kengät lisää, jos nämä pakkaset meinaa jatkua ja vielä kiristyäkin. Tulipahan taas kokeiltua ainakin sadat kengät. Onneksi minimii lopulta ratkaisi ongelman tuomalla kengät ja pakottamalla kokeilemaan niitä. Ihan muodon vuoksi oli pakko hangoitella vastaan.


- No, näyttääkö ne sun mielestä yhä hyvältä, kun on jalassa?
- Mä toin ne sulle. Toisinko mä kengät, joista en tykkää?
- Niin mut kato nyt...
- Jos mä olisin sun äiti, mä ostaisin noi kengät sulle!


Nyt mulla on sitten teinineidin valitsemat kengät. Onneksi kumosi myöhemmin sanansa:

- Oikeastaan, jos mä olisin sun äiti, niin en mä ainakaan noita olisi sulle ostanut. Olisin löytänyt niistä miljoona vikaa, miksi niitä ei voi käyttää. Niissähän on ihan liikaa korkoakin ja varmaan on liukkaatkin. Sitä paitsi kyllä sulla kenkiä olisi muutenkin... ei kai sitä nyt koko ajan tarvitse olla kenkiä ostamassa!

Lohdutti vähän. Ne näyttää varmaan ainakin teineistä oikein hyvältä.

12 kommenttia:

  1. Ole ylpeä! Sulla oli mukanas kenties yhteiskunnan kriittisintä osastoa edustava neiti mukana ostoksilla ja noin helpolla pääsit ;D
    Oikeesti, tuollainen kaveruus äidin ja tyttären välillä on sitä oikeanlaista rakkautta, ainakin minun mielestäni.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pitää siitä vähän ollakin, kun itse sen olen tehnyt. Ja on sitä paitsi ainakin toistaiseksi ainoa lapsi maailmassa, josta aidosti tykkään. Olen myös iloinen siitä, että ei olla pelkästään äiti ja tytär vaan myös kavereita. Ainoastaan joskus tulee hetkiä, kun en vain haluaisi kuulla/tietää. ;D

      Poista
  2. Voisi huolestua siinä vaiheessa, jos teinisi pakottaisi sut ostamaan jotkut 'fuckme'-saappaat :) Sä olet kouluttanut sen hyvin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Yksinhuoltajuuden etuja on ollut, että lapsen on saanut kouluttaa itselleen sopivaksi. Kesällä se oli vielä enemmän parituskannalla ja jaksoi toistuvasti muistuttaa siitä, että äidillä pitäisi olla joku eikä varmaan olisi kaihtanut keinoja, jos olisin ollut vastaanottavainen. Nyt hänkin on ymmärtänyt, että joku on aivan liian vähän. Eli ei fuckme -saappaita. :)

      Poista
  3. Tuota, salaisuuksista puheenollen: paljonko ne 20€:n kengät oikeasti maksoi?!?

    Nimimerkki kolmet eri väriset talvikengät, yhdet 20€:n El Naturalistat, yhdet 20€:n Riekerit ja yhdet samanhintaiset Vagabondit ;-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No tuota, sanotaanko että maksoin kortilla ja otin kuitinkin. Ei ollut tarvetta ostaa itseltä salaa tällä kertaa. Mutta saattoi ne muutaman kympin enemmän maksaa. Uskon, että nämä jalassa sopii käydä äidin luonakin ilman älytöntä paasaamista. Ne saappaat, jotka pitää ostaa salaa itseltä on yhä kaupassa, mutta eikös ne veronpalautukset huomenna tilille napsahda ja kaupatkin on auki. ;D

      Poista
    2. Mulle tulee huimat 58€ veronpalautuksia, mutta sillähän sais pikkusta vaille kolmet kengät...

      Hmmm, päätin kuitenkin sijoittaa sen maksulliseen mieheen: olen menossa naprapaatille ensimmäistä kertaa elämässäni.

      Poista
    3. Mulle kävi vähän paremmin. Nopeasti laskettuna saan noin 30 paria kenkiä. Tai saisin, ellen olisi jo ennakolta ripotellut niitä sinne tänne. Mm. uusiin hiustenpidennyshiuksiin, jotka odottavat asennusta tammikuulle ja henkilökohtaiseen rääkkäjään. Jälkimmäinenkin on muuten maksettu mies ja maksaa palautuksesi verran viikossa. On tässä alas vajottu, kun maksetaan jo miehistäkin.

      Mun pitää sitten saada kuulla naprapaattikokemuksista, joten olen iloinen, kun valitsit sijoituskohteeksi juuri sellaisen. Kerrot sitten, mitä siellä oikein tapahtui ja tulitko elämäsi kuntoon.

      Poista
    4. Meidän suhde sai heti jatkoa ensi viikolle. Kuulemma kuumat kuminauhat tulee myös käyttöön.

      Tosissaan - jahka saan tän kokemuksen koottua päässäni ens keskiviikon jälkeen, voin pistää ihan oikeata s-postia tuohon profiilin osoitteeseen, jos sua oikeasti kiinnostaa (muukin kuin hierojan ulkonäkö).

      Poista
    5. Uuuuh. Kuumat kuminauhat kuulostaa... ;D

      Tosissaan odottelen postia profiilin osoitteeseen. (Jos haluat voit liittää valokuvan maksetusta miehestä postiin mukaan, mutta ei ole välttämätöntä) :)

      Poista
  4. Juu, mä ostin sieltä pukeutumisneuvojakeikalta kahdenkympin Tamariksen saappaat... ;)

    Sun teini kuulostaa järkevältä naisenalulta. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Lidia on ehdottomasti melkoinen helmi. Olisinhan minäkin nyt kahdenkympin Tamarikset ostanut... ;D

      Meillä kaikilla on selkeät ja järkevät hetkemme. Teinillä nykyään onneksi yhä kasvavassa määrin. :)

      Poista

Jotain sanottavaa asiasta tai asian vierestä? Sano se nyt tai myöhemmin, mutta älä vaikene iäksi.

Kaikki kommentit päätyvät ensin sähköpostiini hyväksyttäviksi. Valtaosa kommenteista myös hyväksytään, koska tykkään kommentaattoreistani - sekä vakituisemmista että satunnaisista. :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...