perjantai 4. toukokuuta 2012

R niin kuin raha

Ne väittää, että rahalla ei saa ostettua rakkautta. Ne on väärässä. Ne aliarvioi rahan voiman. Jopa pikkurahan voiman.

Eilen meillä käytiin teinin kanssa keskustelua bussikortin lataamisesta:
- Äiti
- Lapsi
- Milloin sä aiot siirtää mun tilille rahat bussikortin lataamiseen?
- Eihän sitä tarvi ladata kuin vasta viikon päästä.
- Ei niin enkä mä sitä vielä lataiskaan...
- Mut
- Mutku sä laitat aina ylimääräistä, niin mä haluaisin ne jo.
- Joo, sit viikon päästä.
- Höh, mä olisin halunnut karkkia.

Ennen illan rientoja käväisin hänen huoneessaan ja ojensin hänelle vitosen.
- Sä et kyllä olis yhtään ansainnut tätä.
- Äiti, mä rakastan sua!
- Niin mut et sä silti olis ansainnut sitä
- Niin mut mä silti rakastan sua!
- Mäkin rakastan sua silti, vaikket oliskaan ansainnut sitä.
- Tiedän etten olis ansainnut, mut silti mä rakastan sua!

Niin että älkää väittäkö, etteikö rahalla voi ostaa rakkautta. Kyllä sillä voi ja isosti!


Teinköhän mä jotain väärin, kun 16-vuotias on vielä 10-vuotiaan tasolla?

4 kommenttia:

  1. Vastaukset
    1. Niih, ne joilla ei ole teinityttöjä, ei tiedä kuinka helpolla se rakkaus oikein on ostettavissa. Tosin se edellyttää sitä, että sitä rahaa ei normaalisti jaella jokaisesta pyynnöstä. :)

      Poista

Jotain sanottavaa asiasta tai asian vierestä? Sano se nyt tai myöhemmin, mutta älä vaikene iäksi.

Kaikki kommentit päätyvät ensin sähköpostiini hyväksyttäviksi. Valtaosa kommenteista myös hyväksytään, koska tykkään kommentaattoreistani - sekä vakituisemmista että satunnaisista. :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...