torstai 10. toukokuuta 2012

T niin kuin tervetuloa

Mä olen pitänyt jotenkin itsestäänselvyytenä, että ihmiset välittää itsestään ja omasta terveydestään. Nyt elämä on opettanut, ettei se nyt aivan niinkään mene. Ainakaan oma terveys ei joissain tilanteissa ole ollenkaan niin tärkeää. Kuten nyt esimerkiksi silloin, kun menen parvekkeelle ja sytytän sen tupakan. Mutta nyt ei kuitenkaan ollut kysymys senkaltaisesta itsensä tietoisesta vahingoittamisesta.

Tulee jos on tullakseen on toimiva lause. Se sopii moneen asiaan (käytän sitä itsekin, koska suunnitelmallisuus ei vaan ole monessakaan asiassa mua varten), mutta on olemassa myös sellaisia asioita, joihin ei vaan voi sanoa noin. Kuten nyt esimerkiksi mä en sanoisi, että HIV tulee jos on tullakseen. Olen kuitenkin kuullut näin sanottavan, toki ilman HIV alkua. Se on ihan mun oma lisäykseni. Jos mahdollinen pari, joka ei oikeasti tunne toisiaan päättää muutaman päivän/tunnin tuntemisen perusteella, että vauva saa tulla jos on tullakseen ja koittavat onneaan, niin tosiasiassa he toivottavat tervetulleiksi myös kaikki mahdolliset taudit, myös HIV:n. Parhaas Pahim  Parh Pahimmassa tapauksessa tulee molemmat: vauva ja tauti. Ja tautinen vauva.

Hiukan mua epäilyttää pelkästään se vauvan tuleminenkin (jos on tullakseen) hetken tuntemisen perusteella. Kai sillä vauvallakin jotain oikeuksia pitäisi olla? Tiedän kuitenkin myös, että joskus se vauvan tuleminen on parasta, mitä jollekin ihmiselle voi tapahtua. Ei sen mahdollisen parisuhteen kannalta vaan pelkästään siksi, että se pakottaa ainakin jotkut muuttamaan totaalisesti elämänsä suuntaa. Iso kiitos jollekin korkeammalle voimalle siitä, että itse sain vain vauvan. 

Niin ei mulla muuta. Jokainen päättää itse, mitä elämäänsä toivottaa tervetulleeksi. Kunhan nyt taas "nyhjään tyhjästä".





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jotain sanottavaa asiasta tai asian vierestä? Sano se nyt tai myöhemmin, mutta älä vaikene iäksi.

Kaikki kommentit päätyvät ensin sähköpostiini hyväksyttäviksi. Valtaosa kommenteista myös hyväksytään, koska tykkään kommentaattoreistani - sekä vakituisemmista että satunnaisista. :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...