perjantai 2. maaliskuuta 2012

H niin kuin hämmentävä herätys

Tiedossa pitkä vuodatus tyylillä minä minä minä minä. Lisäksi yksi luuranko mun kaapistani putkahtaa ulos: silloin kun mulla ei ole mitään käsitystä elämän oikeasta suunnasta mä tartun tarot-kortteihin.

Olen hiukan hämilläni viime yöstä. Olin jo nukkumassa ja kello oli varmasti puoli kaksi tai jotain. Heräsin, hain pettämättömän Pagan-tarot pakkani ja tein kelttiristin, kun en siihen hätään muita pöytiä muistanut. Viimeksi tein tarotin ihan kokonaan itse joskus keväällä 2009. Kaikki meni täsmälleen niin kuin siinä "povattiin". Mä ymmärrän kyllä, että itse vaikutan omiin tekemisiini ja saatan alitajuisesti toteuttaa niitä, mutta mä en kuitenkaan palkannut itse itseäni enkä ehdottanut miehellekään (kait), että etsis uuden misukan, niin saatais tää avioero kunnolla potkastua käyntiin.

Mutta kurkataas nyt hiukan tarkemmin mun tulkintaani. Ei se mikään kohtalo ole, mutta auttaa mua ymmärtämään, kuinka mun toiminta ja asenteet vaikuttaa suuntaan, johon ollaan menossa näillä tiedoilla. Mä olen aina sujuvasti valinnut merkityksiä mutu-tuntumalta ja poiminut tiedonmurusia sieltä täältä, saadakseni kasaan kokonaisuuden, jonka itse pystyn tunnistamaan omaksi elämäkseni. Tämä ei siis ole mikään tarotien oppikirja, koska eri tilanteet, asiat ja ihmiset muuttaa aina merkityksiä.

Kelttiristi 2.3.2012

Valitsin suuremmin miettimättä sisäistä tilannettani edustamaan Maljojen kuningattaren. Pelkästään se hämmästytti, sillä enhän mä ole tunneihminen. Mutta toisaalta se saattaa tässä harkintavaiheessa olla juurikin oikea kortti kuvaamaan perustilannetta. Tasapainottelua tunteiden ja toiminnan välillä. Ollaanhan tässä nyt kuitenkin asumuserossa ja harkintavaiheenkin valtio veloitti. Eikös silloin kuulukin punnita vaihtoehtoja?

En siis ollut yllättynyt, kun ulkoista tilannetta edustamaan tupsahti Miekkojen prinssi, jolle taistelu on tärkeää ja tuntee olevan kotonaan vain myrskyn silmässä valmiina puolustamaan tai hyökkäämään. Niin mä nimenomaan koen avioliittoni. Toinen osapuoli kokee olevansa elossa vain silloin kun taistellaan. Ei siis ole vaikea ymmärtää, miksi juuri miekkojen prinssi tupsahti pöytään.

Päämäärääni, tietoisia ajatuksiani tilanteesta ja menneisyydestä kuvaa Sauvojen kolmonen, joka kehottaa ryhtymään tuumasta toimeen. Samaan aikaan se muistuttaa, että mitään pakkoa ei ole. Totuus on kuitenkin se, että haluan aivan toisenlaisia haasteita elämälle. Ei taaskaan yllättänyt yhtään. Menneisyyshän yleensä on tiedossa muutenkin. Ei siihen mitään tarotteja tarvita.

Alitajuisia ajatuksiani ja lähimenneisyyttä kuvaa vastaavasti Sauvojen nelonen. Aika loogista, että kolmosen jälkeen tulee nelonen. Sen mukaan sosiaalisissa tilanteissa on ollut harmoniaa ja iloa. Mulle tuottaa iloa jokin miellyttävä kohtaaminen tai sattumalta syntynyt kontakti lähimenneisyydessä. Nyt vaan on niin, että tämä on yksi niistä hämmästyttävimmistä korteista, jota pöytään ladoin. En mä muista kohdanneeni ketään sellaista lähimenneisyydessä, joka olisi synnyttänyt iloa ja harmoniaa. Toki mä en varmaan tunnistaisi sellaista, vaikka se tönäisisi mut kumoon keskellä kirkasta päivää. Mun defenssit, kun on tällä hetkellä aika voimakkaat.

Mitäs mun elämässä sitten on juuri päättymässä tarotien mukaan? Lanttien kymppi - sinne meni rahat ja mammona. No ei sentään, ei sellainen voi loppua mitä ei ole koskaan ollutkaan. Tän on siis pakko liittyä enemmän henkisiin puoliin. Se voisi kuvata niitä kokemuksia, joita olen viimeisten vuosien varrella kokenut. Ne on muuttaneet mua niin, että en välillä meinaa itsekään tunnistaa itseäni, joten eipä varmaan kukaan mukaan. Ehkä olisi aika katsoa peiliin, laittaa tilit tasan ja mennä eteenpäin.

Aina kun jotain loppuu, niin jotain muuta alkaa. Mun elämässä on alkamassa vaihe, jota kuvaa Maljojen kakkonen. Ihan helkkarin pelottava klassinen "parisuhdekortti". Se kuvaa suhteen alkuvaihetta, jossa toiseen ladataan hillitön määrä odotuksia ja toiveita, jotka vain harvoin pitävät paikkansa. Siis jos mulle povataan lähitulevaisuudessa uutta ihastusta, joka kasvaa rakkaudeksi, niin maailmankaikkeudella on todella huono huumorintaju. Mä en vaan ole valmis sellaiseen.

Varsinainen tilannekuvaus oli siis yllä. Sitten päästäänkin katselemaan, mitkä kaikki asiat on vaikuttamassa tilanteeseen.

Omaa panosta asiaan ja mua itseäni kuvaa Sauvojen kuningas. Mä olen tämän kortin kohdalla ihastunut ajatukseen ympyrän sulkeutumisesta. Tämän kortin kohdalla mä seison risteyksessä miettien palaanko menneeseen vai etsinkö uuden tavan toimia. Tää on se minä-minä-minä-kortti. Minä ja mun itseriittoisuus. Mutta toisaalta tämä on hyvä ja haastava kortti. Se lupaa, että mulla on mahdollisuus tehdä itsestäni ja elämästäni juuri sellaista kuin haluan.

Ympäristön vaikutusta tilanteeseen kuvaa käänteinen miekkojen kymppi. Käänteisenä miekkojen kymppi on lohduttava kortti. Se tarkoittaa käännettä parempaan ja sitä että myrsky on vihdoin ohi. Paraneminen voi alkaa. Vaihtoehtoja on kaksi: joko sisäinen todellisuus pysyy samana ja ulkoinen muuttuu tai päinvastoin ulkoinen todellisuus muuttuu ja sisäinen pysyy samana. Edellinen sauvojen kuningas antaa ymmärtää, että ulkoinen todellisuus murtuu. Minä-minä-minä en anna periksi.

Toiveita ja pelkoja kuvaa Lanttien nelonen. Nämähän nyt on mulle joka tapauksessa ikuisuuskysymyksiä, joten eipä tullut yllätyksenä. Mä en tunne oloani turvalliseksi ellei mulla ole sekä henkistä että aineellista riippumattomuutta.

Lopputulos tai suunta johon ollaan menossa on tällä kertaa Lanttien prinsessa. Yksinkertaisimmillaan se tarkoittaa sitä, että mun ajatukset muuttuu todellisuudeksi ja taloudelliset edellytykset idean toteuttamiseen on olemassa. Täytyy siis varoo mitä ajattelee, koska voi saada sen.




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jotain sanottavaa asiasta tai asian vierestä? Sano se nyt tai myöhemmin, mutta älä vaikene iäksi.

Kaikki kommentit päätyvät ensin sähköpostiini hyväksyttäviksi. Valtaosa kommenteista myös hyväksytään, koska tykkään kommentaattoreistani - sekä vakituisemmista että satunnaisista. :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...