perjantai 13. huhtikuuta 2012

P niin kuin provosoituminen

Koska en ole täydellinen. Ja koska tämän kerran annan itseni provosoitua mitättömistä blogiin kuulumattomista asioista, niin poimin reiluus keskustelusta (mj):n esittämän syllogismin. (Aristotle's Logic) Jos ymmärsin oikein ajatusketjun, niin se meni kutakuinkin näin: koska ihmiset pettävät toisiaan ja sillä voidaan mitata parisuhteen kestävyys, niin pettäminen on oikein.

1. premissi: Pettämistä tapahtuu parisuhteissa.
2. premissi: Pettämällä mitataan parisuhteen kestävyys.
Päätelmä: Pettäminen on ehkä kuitenkin oikein.

Hitto, sehän näyttää epäloogisesti ihan toimivalta päättelyketjulta. Mun johtopäätös olisi, että se voi olla joko oikein tai väärin - kumpikaan premisseistä ei yhdessä eikä erikseen vakuuta oikeasta vastauksesta. Jotkut saa potkua omaan parisuhteeseen syrjähyppelyllä tai luvallisella vaihtelulla, ja toiset saa pelkästään luvan hypellä jatkossakin ihan rauhassa sinne minne tykkää. Mutta ei siitä sen enempää.

Kukin sopikoon keskenään parisuhteensa pelisäännöt ja testaustavat. (Hei pliis, ei niitä kuulu testailla) Mä en ole mikään Delfoin oraakkeli, vaikka useimmiten hölisenkin sekavia. Muilta osin olisinkin täysin epäpätevä: en ole 50-vuotias, en ole neitsyt (edes horoskoopiltani, nyyh), en luultavasti ole syönyt vain määrättyä ruokaa eikä mun elämäntavoista saa millään muotoa ikinä säännöllisiä. Enkä muuten ole koskaan edes asunut siinä nimenomaisessa temppelissäkään. Ihan vaan jos joku luuli niin.

Mä tiedän, ja teen teillekin nyt tiettäväksi, että parisuhdeasioissa olen pikemminkin kuin Matti Nykänen.

"Jos teillä menee hyvin, niin ei kun meikäläinen paikalle
ja se on sen seitsemän sekuntia ja kaikki on päin persettä."

Yhdessä asiassa mä kuitenkin olen hyvä. Todistamaan (itselleni siis, enhän mä nyt toisille mitään viitsis todistella), että mitkään parisuhteet ei ole mua varten. Pari kolme suhdetta vois olla parempi, jos vaan luonto antaisi periksi ottaa yhdeltä viihdyttävä seura, toiselta sitä itseään ja kolmannelta luottokortti -luonnollisesti riittävän suurella käyttövaralla.
PS. Miksi kommenttien kellonajat näyttää ihan mitä sattuu, vaikka julkaisuajankohta näyttää olevan oikein?

4 kommenttia:

  1. Joku joskus jossain sanoi, että jokainen nainen tarvitsee kolme miestä: yhden hauskanpitoon, yhden hyviin keskusteluihin ja yhden hyvään seksiin.
    Musta toi voisi toimia.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Todellakin olisi toimivaa. Yhden sellaisen vielä voisin ottaa, joka kävis pesemässä mun auton. Inhoan sitä, kun en ylety esim. antennia ruuvaamaan irti tuhrimatta itseäni siihen autoon.

      Se nyt ei kuitenkaan ole mikään suuri ongelma. Onhan mulla lapsityövoimaa. Ei sen takia tarvitse miestä ottaa. ;)

      Poista
  2. Ja en tiedä miksi kommenttien kellonajat heittää, mutta voin luvata, että nyt ei ole klo 03.20 yöllä. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ehkä bloggerin mielestä Turun aika on sittenkin kaksi tuntia edellä Helsingin ajasta. Asetuksista ei vaan löydy kohtaa, jossa voisin korjata tämän epäkohdan. :/

      Poista

Jotain sanottavaa asiasta tai asian vierestä? Sano se nyt tai myöhemmin, mutta älä vaikene iäksi.

Kaikki kommentit päätyvät ensin sähköpostiini hyväksyttäviksi. Valtaosa kommenteista myös hyväksytään, koska tykkään kommentaattoreistani - sekä vakituisemmista että satunnaisista. :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...